CD 15

Denna vecka fick jag ta fredag på en tisdag (jobbade bara två ynka dagar), och det är ungefär så virrig jag känner mig i allmänhet just nu. 
Mina flytningar varierar en del i mängd just nu. Ibland känns det nästan torrt eller lite klibbigt, för att någon timme senare vara rikliga krämiga flytningar och fortfarande med lite inslag av slemmiga/trådiga flytningar som inte är genomskinliga. Sen kan det bli torrt igen nästa gång jag kollar. Inget supertydligt äggvitesekret har dykt upp. Igår fick jag som en liten pyttedroppe med blod när jag kände, blev lite rosa men sen var det som borta. Har aldrig upplevt blödning i samband med ägglossning, och testen har varit lika svaga hela tiden och tempen ligger väldigt stabilt och lågt. Så inget som indikerar att en ägglossning skulle ha hänt. Kanske har tappen öppnat sig lite precis? Jag hoppas ju att jag kommer märka tydligt igen när det är på gång, vet ju att det i så fall kommer som ett brev på posten och att man inte direkt kan förutspå allt för långt innan. Minns ju när jag först började med LH-tester och höll på i typ flera veckor i sträck och analyserade en liten nyansskillnad på ett negativt test och undrade om jag kanske hade missat något. Sen över en natt så blev det superstarkt och även så dagen efter för att sen vara svagt igen. Men det var ju i början av denna resa, förra cykeln fick jag ju visserligen att testen blev starkare i två dagar från ingenting, även om de inte var fullt lika tydligt positiva. 
 
Jag vet. Den som väntar får se. Fick en liten dipp i humöret nu i måndags, kändes rätt motigt att gå till jobbet och kunde inte skaka av mig det och fokusera på det positiva. Inget konstigt kanske. Är ju på en främmande arbetsplats i en miljö som jag inte trivs riktigt i (sterila sjukhusmiljöer med sladdar och maskiner överallt får mig att må lite dåligt) och gör arbetsuppgifter som jag själv inte valt och inte tycker är särskilt roliga. Men ändå går jag från min föräldraledighet och måste släppa alla rutiner och sånt här hemma för att slita med något jag inte själv har valt. Jag tillåter mig själv att tycka att det är lite jobbigt trots allt. Nu är det skönt att vara hemma igen i alla fall, bara tre dagar kvar nästa vecka och sen fullt fokus på föräldraledighet och inskolning. Och kanske en del Projekt Syskon också!