16 + 0

Vecka 17 är här, och 40% av graviditeten har passerat! (Say whaaaat?) Magen har verkligen poppat ut den senaste tiden, nu syns det verkligen att det är en bulle i ugnen! Jag hade ett jäkla bry när jag förgäves gick i butik efter butik som inte hade någon mammaavdelning, men till slut hittade jag ett H&M som hade. Jag kan eventuellt ha gått lite lätt över styr och köpte på mig en hel del, men det var fantastiskt kul att shoppa. I vanliga fall har jag inte helt lätt med passformen på kläder, även om jag plockar på mig samma storlek så sitter allt helt olika. Mammakläder dock, herregud! Verkligen allt passade, var bekvämt, och såg snyggt ut! Jag hängde bara tillbaka lite saker för att jag inte var helt säker på färgen, och så en topp som var fin men alldeles för transparent. Liksom, alla kläder som kan användas som nederdel går typ upp till armhålorna, det är inget man nödvändigtvis vill visa upp för omvärlden? Nåväl, jag är väldigt nöjd med det jag kom hem med, och tror att jag vill leva i mammabyxor från och med nu... <3 Sjukt sköna! Och jag känner mig verkligen himla fin, det framhäver kanske magen lite extra. På köpet fick jag min första främling som kom fram och klappade mig på magen, dock. Är väl sånt man får vänja sig vid, tyvärr. Annars känner jag att jag anpassat mig okej till att ta det lite mera lugnt (den onödigt långa shoppingrundan från butik till butik var kanske inte det bästa för fogarna, men sen kom jag hem och kunde vila upp mig igen!) och för det mesta är foglossningen under kontroll. Blir det inte värre än såhär så får jag vagga på bara :)