Nystart

Igår var BIM, och som på beställning kom de rosa flytningarna som jag alltid klassat som början på mensen. Nu har jag ju tydligen räknat fel hela tiden, för det ska klassas som spottings och inte räknas som första dagen på den nya cykeln. Så allting blir ju lite upp-och-ned i mina beräkningar. Hur som helst så bör den "riktiga" mensen börja när som helst. Jag tog även ett test idag som, inte helt oväntat, var negativt. Med denna tempkurva som jag haft hade jag inte väntat mig något annat heller, egentligen. Klart det känns tråkigt, men jag fokuserar mest på en nystart. 
 
 
Jag vet inte ifall det är våren som gör det - jag älskar våren! - men jag känner mig positiv och har även ett slags inre lugn. Det var ju första försöket, det är ju inte vanligt att det går så fort. Jag minimerar risken att åka in och föda på jul- eller nyårsafton om det tar sig vid ett senare tillfälle. Jag har en intervju för ett nytt och spännande jobb på måndag, och jag slipper sitta där och bära på en hemlighet. Jag är den sortens person som gillar att ha koll, att planera och analysera. Jag menar, jag har inte mindre än tre olika appar för att följa temperatur och symptom. Jag har en klocka som har koll på min sömn, min puls, och hur mycket jag rör på mig. Jag gillar att ha koll. Statistik. Samtidigt så har de flesta stora beslut i mitt liv tagits ganska spontant, jag har litat på en magkänsla och nästan lämnat det åt ödet. Jag flyttade till en annan stad för att plugga till någonting som jag knappt kände till att det fanns några månader tidigare. Jag har spontansökt jobb och lägenheter, av en ren slump träffat människor som förändrat mitt liv. Så jag tror trots allt på ödet. Att saker och ting händer av en anledning. Så det var inte meningen att det skulle bli bebis denna gång. Jag har i alla fall lärt mig mer om min kropp, att det fungerar fin-fint med ägglossningstest, till exempel. Att min lutealfas kanske inte alls är så kort som jag fått för mig (ca 10 dagar), eftersom jag räknat med spottings.
Så nu börjar jag om.  💖