CD 54

Något svårtolkad cykel denna gång, men det verkar som att jag hade ägglossning igår. Trots typ tropisk hetta och ettåring som sover som en kratta har vi i alla fall fått till det varannan dag den senaste veckan. Hade en högre temp idag, men jag mätte efter att jag hade fått lite sovmorgon och inte mitt i natten när sonen vaknat och jag tyyyp fått några timmars sammanhängande sömn, så vet inte om det påverkat. Som sagt, något svårtolkat. Men får väl se om tempen fortsätter att vara hög nu.
 
Jag tror ju inte att det kommer ta sig på första försöket. Jag har nästan ställt in mig på att detta var en testomgång och att försöka lära känna kroppen på nytt efter första graviditeten. Jag har tex inte fått spottings en enda gång, som jag alltid fick innan varje mens tidigare (och i början felaktigt räknade som mensens början). Just nu ömmar det i brösten - typ go to symptomet vad gäller, tja, allt? - så nånting är i alla fall på gång i kroppen. Troligtvis har jag mycket riktigt haft ägglossning, och tänker vänta in att mensen kommer nu om ca 2 veckor. 
 
Därmed inte sagt att jag inte börjat sådär börjat gå händelserna i förväg, typ aha då blir det beräknat då och då blir det så långt mellan barnen och då blir det kanske lite lagom med föräldraledighet och inskolning till terminstart efter sommaren där med, osv... Jag kan ju inte låta bli. Så bjukar jag göra, och så blir jag besviken när det inte blir så i slutändan. Men nu är jag inte helt emotionellt investerad i tanken, bara att jag har konstaterat lite fakta. Det känns skönt att ha koll. Kul om det skulle bli så, men jag tror inte riktigt på det denna gång. Men vi får se. Nu ska vi åka och kolla på lite växter till balkongen och kan få lite härligt balkonghäng nu i sommar hela lilla familjen.