Vardag?

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här. Livet rullar på med en aktiv bebis :) Jag började jobba efter nästan ett år hemma första december så bebis pappa har varit hemma om dagarna medan jag jobbar på. Säkert en anledning till att det känns som att det bara rullar på med! December blev en lite lustig månad då jag nästan bara hann bli varm i kläderna på nya jobbet innan det var dags att gå på julledigheten. Sen i mellandagarna var det lite oväntat dags att ta vårt pick och pack och magasinera det mesta av vårt bohag och flytta in hos min sambos föräldrar då vår lägenhet blivit försenad en dryg månad... Men vi överlevde det med (fyra vuxna, en bebis och tre hundar under samma tak!) och kunde äntligen flytta in 18 januari. Sen lyckades vi alla tre bli superförkylda och kom av oss lite, men nu börjar det äntligen kännas som att vi kommit till rätta. Mycket kvar att fixa och så, men det spelar ju inte jättestor roll om det finns gardiner i vardagsrummet eller inte när allt kommer till kritan.
 
Nu har jag börjat komma in i lite rutiner, jag går upp och går en sväng med hunden innan jobbet och sen kommer jag hem och kan mysa några timmar med bebis innan nattning. Det börjar bli rutin, jag känner mig inte längre ny och förvirrad på jobbet och allt börjar landa nu. Det känns bra :)