Paus

Väntar på att NaturalCycles ska sätta ut ägglossningen, efter tydliga symptom och positivt test häromdagen (måste vara höga temperaturer tre dagar i rad för att programmet ska sätta ut). Dock har vi inte alls haft sex inom det fertila fönstret. Med mening. Det är nämligen så att vi ska ut och resa, och BIM borde hamna runt dagen efter vi kommer hem. Känns ju lagom kul att vara på semester under de två helvetesveckorna av ovisshet. Jag är ingen suput eller så; jag dricker inte särskilt mycket alkohol. Jag har heller inga problem att avstå när jag är fertil och absolut inte vid ett plus. Dock vill jag inte gå på min semester och oroa mig och känna efter för varenda liten grej. Jag vill ta det lugnt, göra precis vad som faller mig in! Jag vill kunna sitta på en uteservering med en god drink eller en kall öl, jag vill kunna beställa in ett gott vin till maten, jag vill kunna äta vad jag vill och utforska matutbudet utan att i smyg vilja googla ifall något av det kan påverka fertilitet/foster/etc. Så vi bestämde oss för att ta en liten paus, bara denna gång.

Jag känner mig lite självisk, tyvärr. Denna cykel kommer troligtvis landa kring 65 dagar, förra cykeln var 51 dagar. När den är så lång och oregelbunden så är det ju svårt att veta exakt när nästa möjlighet kommer, och det blir långt att vänta. Jag känner mig ju lite dum som skippar en sådan chans. Men samtidigt så måste jag ju må bra, på alla plan. Att komma iväg och få stressa av och slippa oroa mig över något är precis vad jag behöver, för att kunna ta hand om mig själv. Är jag stressad eller mår lite dåligt så kommer ju inte mina chanser till fertilitet öka direkt. Det finns mer i livet än att bara oroa mig över graviditet!
Så skål till livet, och vi ses nästa cykel!